Digitale werkplekken, onmisbaar anno 2020

Digitale werkplekken zijn dé oplossing wanneer je flexibel werken toe wilt passen binnen jouw onderneming. Niet alleen om mensen vanuit huis te kunnen laten werken op een ideale manier, maar ook om als ondernemer altijd toegang te hebben tot de werkplek. Een digitale werkplek is al beschikbaar vanaf € 25 per maand en biedt talloze voordelen, waaronder een eindeloos gemak omdat je eindelijk gewoon aan het werk kunt op je eigen digitale werkplek zonder dat je hier een eigen dure server voor nodig hebt waar je constant mee aan het werk moet.

 

Zijn digitale werkplekken iets voor jouw bedrijf?

Steeds meer mensen kijken naar de mogelijkheden om flexibel te werken. Niet zo vreemd, want dat is precies wat de trend op dit moment is om zo meer balans te hebben tussen werken en leven. Flexibel werken biedt echter zo zijn uitdagingen voor de gemiddelde onderneming. Hoe kunnen de werknemers toegang krijgen tot de juiste bestanden, zonder veiligheidslekken en het constant moeten versturen van data? Hoe zorg je ervoor dat alle mensen direct toegang kunnen krijgen tot de juiste instructies en de uitwerkingen kunnen uploaden zonder dat er beveiligingsproblemen zijn en hinderlijke vertragingen?

Dat doe je door gebruik te maken van digitale werkplekken. Het is een manier van online werken, waarbij het vooral gaat om gemak en optimaal werken. Uiteraard kunnen wij de implementatie voor onze rekening nemen, net als de beveiliging.

Daarbij gaan we verder dan de werkplek zelf. Wanneer jij aan de slag gaat met een digitale werkplek, dan maak je gebruik van een verbinding, meestal via een router. Wij kijken graag naar de beveiliging van de router en toegangspunten, zodat we op die manier zeker weten dat je geen vervelende virussen oploopt tijdens het werken op de digitale werkplek.

Het voordeel van digitale werkplekken

Er zijn tal van voordelen verbonden aan de digitale werkplekken. Vooral het feit dat je geen eigen server nodig hebt, is iets dat veel mensen over de streep trekt. Het betekent namelijk concreet dat je gewoon direct aan de slag kunt met de digitale werkplekken, zonder eerst te moeten investeren in een server die ook nog eens opgezet moet worden. En daarna beheerd moet worden om problemen te voorkomen.

Hoe zou jij het vinden wanneer je tijdens je treinreis alvast je planning kunt bekijken en wat bestanden door kunt nemen? Of tijdens het avondeten nog even het systeem in kunt duiken op je mobiele telefoon om wat aanpassingen te doen voor de planning van morgen? Of gewoon aan het werk kunt vanuit bed wanneer het buiten guur weer is en het bed lekker warm is? Hopelijk staat het koffiezetapparaat enigszins binnen bereik!

 

Kan ik meerdere accounts koppelen of juist afbouwen?

Bij SilverCloud Computing denken we aan jouw belangen. We weten dat bedrijven dynamisch zijn. Misschien heb je nu 2 medewerkers en over een maand 10. Of 50 omdat je seizoensgebonden werkzaamheden hebt en makkelijk moet kunnen schakelen. We schakelen graag met je mee. Laat ons weten wanneer je meer accounts nodig hebt – of juist minder – en wij zorgen ervoor dat het gebeurt. Komt er morgen al een nieuwe kracht die direct aan de slag moet kunnen met je digitale werkplek? Bel ons direct en wij zorgen ervoor dat de inlog klaarstaat voordat de nieuwe kracht de koffie op heeft.

Wij zorgen ervoor dat de inlog
klaarstaat voordat de nieuwe
kracht de koffie op heeft!

Integratie

Heb je nog bedrijfsspecifieke applicaties, cloud of on-premise, die je naadloos wilt integreren in je Cloud werkplek, dan kan ook, we creëren dan een hybride omgeving, een cloudwerkplek aangevuld met jouw bedrijfsapplicies. Naadloos, je merkt niet dat het een hybride omgeving is.

 

Wat moet ik zelf regelen wanneer ik digitale werkplekken afneem?

Niets. We gaan graag met je in gesprek om te bekijken wat de mogelijkheden zijn en welke oplossingen echt bij jouw onderneming passen. Aan de hand daarvan doen we je een voorstel. Ga je akkoord of weet je al precies wat je wilt? Dan zetten we alles voor je op. We zorgen ook voor de back-ups, zodat je de bestanden van gisteren altijd terug kunt halen, en we regelen de beveiliging van de digitale werkplek en de apparaten die je gebruikt om aan de slag te gaan op je digitale werkplek.

Loop je tegen een probleem aan? Dan schakel je ons in en we lossen het direct op. Ongeacht of het gaat om een instabiele verbinding of het aanmaken van extra gebruikers die direct ingezet moeten worden. Wij zorgen ervoor dat jij gewoon aan de slag kunt met de digitale werkplekken; wij regelen de rest.

Heb je vragen over de digitale werkplekken of wil je eens met ons in gesprek om de mogelijkheden door te nemen? Neem dan vandaag nog contact met ons op zodat we direct een afspraak kunnen maken om eens (digitaal) met elkaar aan tafel te gaan zitten.

Heeft u vragen? Neem contact op:

[contact-form-7 id=”44″ title=”Contactformulier”]